Pengajian Islam Merentasi Kurikulum: Pengalaman Fakulti Pengajian Kontemporari Islam Universiti Darul Iman Malaysia

Abdullah, Abdul Hakim (2007) Pengajian Islam Merentasi Kurikulum: Pengalaman Fakulti Pengajian Kontemporari Islam Universiti Darul Iman Malaysia. In: Bengkel Halatuju Pengajian dalam Konteks IPTA, 17-18 Ogos 2007, Kuala Terengganu.

[img] Text
bengkel halatuju pengajian Islam.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (9Mb) | Request a copy

Abstract

FKI mempunyai iltizam untuk memberi penglibatan yang aktif dan berkesan untuk mencorakkan budaya keilmuan dan kesarjanaan warga universiti. Sesebuah universiti tidak diukur dengan kehebatan bangunan dan kecanggihan peralatannya, perkara yang paling mempengaruhi pengiktirafan masyarakat terhadap sesebuah universiti ialah warganya. Justeru, FKI bertekad untuk memainkan peranan yang penting untuk bergiat aktif dalam mempertingkatkan kualiti warganya. Antara usaha yang dilakukan ialah menerusi pembudayaan ilmu, pengembangan potensi pelajar,pemerkasaan kapasiti staf serta meluaskan jaringan kerjasama dengan agensi tempatan dan antarabangsa.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Faculty / Institute: Faculty of Contemporary Islamic Studies
Depositing User: AP Dr. Abdul Hakim Abdullah
Date Deposited: 02 Nov 2015 03:56
Last Modified: 02 Nov 2015 03:56
URI: http://erep.unisza.edu.my/id/eprint/3860

Actions (login required)

View Item View Item